Fransa kırsalında sürekli el değiştiren eşek Balthazar bazen nezaketle, bazen de zalimlikle karşılaşır. Çaresizliğine rağmen, kaderini cesurca kabul eder. Bu sırada ilk sahibi olan bir çiftçi kızı, bir suç çetesinin liderinin ağına düşer.
Yalın ve keskin estetiğini yoğun duygularla dengeleyen Robert Bresson, başlarına gelenleri hak etmeyen melek gibi iki figürün dokunaklı hikayesini anlatıyor. Bu modern başyapıtı izledikten sonra, Anne Wiazemsky’nin masum yüzünü ve Balthazar adlı eşeği unutamayacaksınız.