1945, Leningrad. II. Dünya Savaşı şehri mahvetmiş, insanları fiziksel ve ruhsal açıdan sefalete sürüklemiş durumda. Iya ve Masha adındaki iki kadın, yıkıntıların arasında yaşam mücadelesi verirken, bir yandan da hayatlarına yeni bir yön vermeye çalışıyor.
Rus sinemasının büyük yeteneği Kantemir Balagov’a Cannes dahil pek çok festivalde sayısız ödül kazandıran Uzun Kız, savaş sonrasında bitap düşmüş bir toplumu iki kadının direnç hikayesi üzerinden anlatırken, muhteşem renk kullanımıyla etkisinden kolay kolay çıkılamayacak bir dünya kuruyor.