Olağanüstü hal koşullarındaki hayatın bir ailenin gözünden portresi. Genç ressam Gulbîn, annesinin portresini çizer. Kızına sabırla modellik yapan anne, evini çatışma seslerinden yalıtmaya çalışır. Baba ise, kentin geçmişini çektiği fotoğraflar aracılığıyla zihninde yeniden canlandırmayı dener.
Pencereden duyulan bomba seslerinin, çaresizce eve kapanmanın yarattığı ruh halinin peşinden giden Ali Kemal Çınar, Erhan Sunar’ın romanını uyarlarken, insanın dünyayı değiştiremeyince yaşadığı nafilelik hissini, sanatı, eski fotoğraflardan bir hafıza kurmanın imkanını sorguluyor.