Lütfi Ömer Akad’ın çığır açan üçlemesinin son halkası olan Diyet, yarı feodal düzenden kapitalizme geçişin yarattığı sorunlara eğiliyor. Üç fabrika işçisinin hikayesini sendikalaşma ekseninde anlatan usta yönetmen, 1970’lerde hızla değişen Türkiye’nin geniş sosyoekonomik yelpazesini resmediyor.