Brazil
Katı bir hiyerarşinin hüküm sürdüğü, duyguların esamesinin okunmadığı bir gelecekte, bürokrasinin çarklarında sıkışmış Sam Lowry, kaçışı gündüz düşlerinde bulur. Bir gün basit bir hata sistemde büyük karmaşaya yol açınca, Sam de varlığından hiç haberdar olmadığı bir yeraltı direnişiyle tanışır.
George Orwell’ın "1984"ünü akla getiren distopik bir dünyada geçen, Kafkaesk tonlara sahip Brazil bilimkurgu türünün dönüm noktalarından biri. Terry Gilliam, özgün mizahını ve yaratıcı set tasarımlarını, çarpıcı bir gelecek tahayyülüyle birleştirerek politik bir şaheser ortaya çıkarıyor.