Fabrika işçisi Filip, ilk çocuğu doğduğunda 8mm’lik bir kamera alır. Kasabada kamerası olan ilk ve tek kişi olduğundan, bölgenin Komünist Parti yetkilisi tarafından resmi kameraman olarak görevlendirilir. O güne kadar gayet memnun olduğu mütevazi yaşamı, amatör film tutkusuyla değişmeye başlar.