Kadınlara düşkün olan Jonathan ve Sandy’nin rekabeti gün geçtikçe daha da zararlı hale gelir. Kadınlar, içki ve tatminsizlikle dolu bir kısır döngünün içinde yaşamaya başlarlar. Bu savaşta esas düşmanlarının kendileri olduğunu anladıklarında iş işten geçmiştir.
Yeni Hollywood akımının en iyi filmleri arasında yer alan İlk Defa, Jack Nicholson’ın kariyerindeki kıymeti pek bilinmemiş cevherlerden biri. Kadın düşmanlığı, erkek egosu ve kalbi kırık kadınlarla dolu bir on yılın portresini çizen film, yakınlaşma korkusuna dair zamansız bir anti-romantik komedi.