Yozlaşmış bir tüccar, karısının ölümünden sonra, servetinin ve yaşadıkları lüks evin vârisi olan üvey kızını ortadan kaldırmayı planlar. Modern ve özgür bir kadın olan üvey kızı, bu komployu engellemek için hizmetçisinden yardım ister. Hizmetçiyse aslında ikili oynamaktadır.
İranlı yönetmen Mohammad Reza Aslani’nin uzun yıllar kayıp olan şaheseri, bir ikinci el dükkanında bulunarak restore edildi. İhtişamlı görselliğiyle izleyiciyi çarpan Rüzgarın Satrancı, ahlaki yozlaşmayı, çığrından çıkan duyguları, cinayete kadar varan hummalı bir kapışmayı resmediyor.