Devletten kömür yardımı almak için başvuru yapan Nimet ve oğlu, sürecin son aşamasına gelmiştir. Yoksulluk derecelerini belirlemek için evlerine gelen müfettişlerin onayının ardından kömür yardımına hak kazanırlar.