1962 yılında komünist hükümet gıda fiyatlarında zam yapınca, küçük bir sanayi kasabası olan Novoçerkassk’taki işçiler greve gider. Sonrasında yaşanan katliam, kızı da greve katılan sadık Komünist Parti görevlisi Lyudmila’nın gözünden perdeye yansır.
Toplumun hafızasından silinen 1962 Novoçerkassk katliamı, usta yönetmen Andrey Konçalovski’nin ellerinde yürek burkan çarpıcı bir drama dönüşüyor. Devlet şiddetini gözler önüne seren bu zamansız film, körü körüne sadakat ile korkunç gerçekler arasındaki uçurumu irdeliyor.