Dementia 13
John Haloran ölür ve eşi Louise, Leydi Haloran da öldüğünde mirastan hiç pay alamayacağını fark eder. Mirasa konabilmek için John’un ağzından sahte bir mektup yazarak İrlanda’daki aile mülküne doğru yola çıktığını haber verir. Aileye sızma çabaları, kısa sürede rayından çıkar.
Roger Corman’ın himayesinde çekilen 1963 yapımı bu düşük bütçeli film, sinema tarihine geçecek olan Francis Ford Coppola’nın ilk uzun metrajı. Mario Bava ve Alfred Hitchcock’tan izler taşıyan Dementia 13, yönetmenin alametifarikası haline gelecek takıntıları ilk kez seyirciyle buluşturuyor.