Do the Right Thing
Brooklyn’in Bedford-Stuyvesont bölgesinde sıcak bir yaz günü, pizzacıda kuryelik yapan Mookie evden eve dolaşır. 24 saat içinde hava sıcaklığı arttıkça pizzacıda yaşanan gündelik gerilimler de çatışmaya dönüşür.
Spike Lee’nin tartışma yaratan başyapıtı, yayınlanmasından bu yana geçen sürede etkisinden hiçbir şey kaybetmedi. Irka dayalı gerilimler, dayanışma ve devlet şiddetine dair güçlü bir hikaye anlatan Do the Right Thing, gelmiş geçmiş en iyi Amerikan filmlerinden biri.