Kaçakçılık yapmak için dağa çıkan Çobanoğlu ve arkadaşları, yaşadıkları memlekete uyum sağlamak için sert ve acımasız olmak zorundadır. Açgözlülük, ihanet ve cinayet buraların toprağına suyuna işlemiştir.
Yılmaz Güney, western ikonografisini kullanarak, insanlığın karanlık tabiatını, yozlaşmayı, çürümüş sistemi anlatmanın farklı yollarını buluyor. Anadolu’nun geçit vermeyen dağlarında, nefes kesici kadrajlarla Sam Peckinpah tarzı sert bir hesaplaşma öyküsü.