Om’lar, Ygam gezegeninde esir olmuş, insan benzeri yaratıklardır. Bu gezegende Draags isimli mavi dev varlıkların oyuncağı haline gelmişlerdir. Hikayenin anlatıcısı Terr, dev çocuk tacirinin elinden kaçar ve Om’ları isyan etmeleri için organize eder.
René Laloux’nun eşsiz hayal gücünden çıkma, bilimkurgu sinemasının tarihine geçmiş bir hazine. Tuhaf varlıklarla bezeli kozmik manzaralar, Roland Topor’un yarattığı özgün cut-out animasyonları ve saykodelik caz müziği eşliğinde, bu dünyanın dışından gelmiş gibi duran bir film.