12 yaşındaki Samuele’nin de yaşadığı Akdeniz adası Lampedusa, mültecilerin Avrupa’ya girmek için kullandığı başlıca noktalardan biri haline gelir. Samuele’nin günleri sahilde kayalara tırmanıp sapanla oynayarak geçerken, binlerce erkek, kadın ve çocuk her gün hayatlarını tehlikeye atmaktadır.