Jean-Luc Godard usulü, kafiyeden arınmış, aksak ritimli bir aşk şiiri. Godard’ın aynı zamanda kamera önüne geçip tuhaf bir yönetmeni canlandırdığı Adı Carmen, klasik bir hikayeyi, kanundan kaçan iki âşığın yolculuğunu anlatmak için adeta yepyeni bir sinema dili icat ediyor.