Şair Allen Ginsberg, 1950’lerde San Francisco’da yazar arkadaşları Jack Kerouac ve Neal Cassady ile yaşamaktadır. Kendisini bir ikon haline getirecek ve Beat Kuşağı’nın sembolü haline gelecek Howl şiiri üzerine çalışan Ginsberg, şiirin yayınlamasından sonra müstehcenlik suçlamasıyla yargılanır.
Şair Allen Ginsberg’in hayatını anlatan bu filmde şiirsel devrimlere ve toplumsal kuralların çiğnenişine şahit oluyoruz. Mahkeme sahnelerini, gerçek görüntüleri ve animasyonları bir araya getiren Rob Epstein ve Jeffrey Friedman, epik Howl şiirine isyankar ve enerjik bir saygı duruşunda bulunuyor.