Mean Streets filmi üzerindeki etkisi düşünülecek olursa Scorsese hayranlarının kaçırmaması gereken Aylaklar, Fellini’nin ilk, hatta kimilerine göre en büyük başyapıtıydı. Yazın son günlerinin miskinliği ve huzursuzluğuyla kaçıp gitme hayalleri kurarken olgulaşmaya direnen beş genç adamın hikayesi.