14. yüzyılın başlarında, Osmanlı İmparatorluğu’nun ilk tohumları atılırken, Bursa’da sohbetleriyle herkesi güldüren iki nevi şahsına münhasır karakter birbirini bulur: sinirli ama komik Karagöz ve zekasını fırsatçılığı ile birleştirip her işten sıyrılmasını bilen Hacivat.