III. Dünya Savaşı sonrası Paris yerle bir olmuştur. Zaman yolculuğu üzerinde çalışan ve insanları farklı dönemlere göndermek isteyen bir biliminsanı, çocukluğunu net bir şekilde hatırlayan bir mahkumla çalışmaya karar verir. Geçmişe giden mahkum, çocukluğunda şahit olduğu bir olayla yüzleşir.
Chris Marker’ın oyunun kurallarını değiştiren fotoromanı, kurgu oyunları ve dış seslerden faydalanarak melankolik anılardan ve çarpıcı kesitlerden oluşan katıksız bir sinema keyfi sunuyor. Özel efektleri boşverin, bu eşsiz bilimkurgu şaheseri, hayalgücünün tüm potansiyelinden faydalanıyor.