Lidia, yeni bir roman yayınlayan eşi Giovanni’nin şerefine Milano’da verilen bir davetten hışımla ayrılır. Arkadaşı Tommaso’nun ölümcül bir hastalığa yakalanmasına üzülen Lidia sokaklarda dolaşarak evliliğini sorgular. Bu sırada Giovanni de genç ve masum Valentina’yı baştan çıkarmaya çalışır.
Michelangelo Antonioni’nin duygusal çalkantıları keşfe çıktığı bu derin ve ürpertici başyapıtı, Jeanne Moreau ve Marcello Mastroianni’nin performanslarıyla akıllara kazınıyor. Ruhsuz bir evliliğin dağılışını resmeden Gece, yaşanamamış bir aşkın sönen alevleri arasında gizemli bir yolculuğa çıkıyor.