500 franklık sahte bir banknot elden ele, dükkandan dükkana dolaşarak sonunda durumun farkında olmayan masum bir adamın eline geçer. Hayatı altüst olan adam, suça ve cinayete yönelmek zorunda kalır.
Robert Bresson’un olağanüstü filminde sahte bir banknot, kontrolden çıkan bir olaylar silsilesini harekete geçiriyor. Tolstoy’un bir novellasından uyarlanan bu modern ahlak öyküsü, keskin bir titizlik ve sadelikle derin manevi sorgulamalara dalıyor.