Saf bir hizmetçi olan Pulcinella, çoban Tommaso’nun son dileğini yerine getirmek için Campania’ya gönderilir: Görevi, Sarchiapone adlı bufaloyu kurtarmaktır. Bir zamanlar Tommaso’nun bekçiliğini yaptığı Carditello sarayının yıkıntılarında bulduğu bufaloyu kuzeye götürür.
Baş döndürücü bir şekilde şekil değiştiren bu belgesel, bir İtalyan sarayının bekçisinin portresi olarak başlayıp, öznesinin zamansız ölümüyle daha masalsı ve hayali bir hal alıyor. Martin Eden ile tanınan yönetmen Pietro Marcello, İtalya kırsalında gizemli bir yolculuğa çıkıyor.