Ludwig
Tarihteki en karmaşık figürlerden biri olan Bavyera Kralı II. Ludwig, kuzeni Elisabeth’e duyduğu karşılıksız aşkın, Richard Wagner’in bestelerine yönelik güçlü takıntısının ve hazine destekli müsrifliğinin pençesinde kıvranan yapayalnız bir adamdır.
İtalyan sinemasının melodram ustası Luchino Visconti, Bavyera Kralı Ludwig’in hikayesini görkemli bir şekilde ekrana taşıyor. Sanatın büyüsü ile hükümdarlığın sorumlulukları arasında sıkışmış karmaşık bir hayatın şefkatli ve derinlikli bir portresini çizen dopdolu bir film.