Durmadan İncil okuyan Veniamin, dünyanın sonunun yaklaştığına inanmaya başlar. Bu takıntısı yüzünden radikal bir yola sapınca annesi, sınıf arkadaşları ve biyoloji öğretmeni Elena ile çatışmaya girer. Veniamin’e kendi sahasında meydan okuyan tek kişi de yine Elena olur.
Rus sinemacı Kirill Serebrennikov (Leto) köktenciliği odağa alarak dini baskıya dair sürükleyici bir taşlamaya imza atıyor. Başroldeki Pyotr Skvortsov’un olağanüstü performansıyla güçlenen Öğrenci, Ortodoks kilisesinin gündelik hayat üzerindeki sıkı denetimini sert bir şekilde eleştiriyor.