Metropolis
Gelecekte belirsiz bir tarihte refah içinde yaşayan Freder, ütopik toplumun içinden görüntüsüyle hemen ayrılan Maria adlı genç bir kadını takip eder ve şehrin altında, daha önce görmediği bir dünyayla karşılaşır. Yukarının refahı, bu işçilerin ölesiye çalışarak işler kıldığı bir makineye bağlıdır.
Gelmiş geçmiş en ikonik filmler arasında yer alan Fritz Lang imzalı bu distopya klasiği, yayınlandığı 1927 yılında olduğu kadar bugün de heyecan verici. Bilimkurgu sinemasının temelini teşkil eden, muazzam ve eşsiz bir görsel senfoni.