Yalnız ve iyi kalpli bir kadın olan Lolotta, evinin bahçesinde bulduğu Totò’yu evlat edinir. Yaşlı kadın ölünce Totò kendini Milano’nun bir gecekondu mahallesinde bulur. Açgözlü müteahhitler yerli halkın topraklarına göz dikince Lolotto’nun hayaleti Totò’yu ziyaret ederek ona özel bir hediye verir.
Gerçekçiliği fanteziyle dengeleyen Vittorio De Sica’nın Cannes’dan ödülle dönen filmi, Milano’nun gözden uzak varoşlarına hayaletleri, melekleri ve imkansız hayalleri getiriyor. Yoksulluğun acı gerçekliğine rağmen bir parça neşe ve iyimserlikle mutluluğun peşine düşenlerin hikayesi.