Ailesinin absürtlüğün kıyılarında dolanan ultramodern evinde yaşayan Gérard Arpel, onu şehrin eski mahallerinde gezintiye çıkaran akrabası Hulot ile vakit geçirmeye bayılır. Bu sırada Gérard’ın ailesi, Bay Hulot’yu modern hayata uyumlu hale getirmek için adımlar atar ve ona bir iş bulur.