Boulogne-sur-Mer’de bir antika dükkanı işleten Hélène’in geçmişi, eski sevgilisinin hayatına yeniden girmesiyle tekrar gün yüzüne çıkar. Bu sırada üvey oğlu Bernard da Cezayir’deki savaşta yaşadıkları yüzünden çok zor günler geçirmektedir.
Alain Resnais’nin Geçen Yıl Marienbad’da adlı başyapıtında sonra çektiği bu bol muammalı öykü, hafıza ve tarih üzerine incelikli, kişisel ve son derece politik bir tefekküre girişiyor. Delphine Seyrig’in başrolde olduğu Muriel, kusursuz kurgusuyla dikkat çekiyor.