Ümit Ünal’ın henüz yirmi yaşındayken kaleme aldığı bu incelikli öykü, Halit Refiğ’in elinde sinemamızın nadide yapıtlarından birine dönüştü. Biz bir çocuğun hafızasından süzülen anlarla teyzesinin portresini izlerken Müjde Ar, Üftade’nin yaşadığı tüm acıları, tüm düş kırıklıklarını içimize işliyor.