Med Hondo’nun sert ve dürüst çıkış filmi, 1960’lar Fransa’sında kültürel asimilasyona uğrarken ekonomik olarak da köleliğe mahkum edilen Afrikalı göçmenlerin maruz kaldığı acımasız ırkçılığı gözler önüne seriyor. Eşitlikçilik masallarını yerle bir eden Oh, Güneş, sinemanın radikal yüzünü gösteriyor.