Orlando
Genç aristokrat Orlando, I. Elizabeth’in sarayında bir erkek olarak aşk ve özgürlük arayışına girer. Kraliçe, asla değişmemesi için ona mülk ve ayrıcalık sunar. 400 yıl sonra biyolojik ve toplumsal kalıpları yıkar ve bir kadın olarak bu arayışını nihayete erdirir.
Virginia Woolf’un sinemaya uyarlanamayacağı iddia edilen kitabını cesur bir filme dönüştüren Sally Potter imzalı Orlando, dokuz yılda çekildi. Kuralları yıkıp zamanda yolculuk eden bu akışkan cinsiyetli film, kuir sinemanın başyapıtları arasında. Tilda Swinton ise her zamanki gibi büyüleyici.