Paterson
New Jersey’nin Paterson kentinde otobüs şoförlüğü yapan Paterson isimli bir adam her gün aynı rutini izler: Otobüsü çalıştırır, şehri gözlemler, yolcuların muhabbetlerine kulak misafiri olur; şiir yazar, köpeğini dolaştırır, her akşam aynı bara gidip birasını içer ve eve, Laura’nın yanına döner.
Kendi halindeki bir adamın etrafındaki dünyayı gözlemleyerek yaşamının her anını bir şiire dönüştürmesinin öyküsü. Jim Jarmusch, bir şehri ritim ve kafiyeyle tasvir ederken, anlatıyı ilham anlarıyla dolduruyor. Adam Driver ve Gülşifte Ferahani, bu şiire eşlik eden ilişki dramasının başrolünde.