Sambizanga
Angola, 1961. Sömürgecilik karşıtı Angola Halk Kurtuluş Hareketi üyesi Domingos Xavier, Portekiz gizli polisi tarafından tutuklanıp bilinmeyen bir yere götürülür. Eşi Maria, Domingos’u bulmak için ülkenin bir ucundan diğerine yürür.
Angola’nın özgürleşme mücadelesinde kadınların cesaretini gözler önüne seren bir başyapıt. Sarah Maldoror imzalı bu klasik, yenilenmiş kopyasıyla karşınızda. Sömürgeci şiddetin karşısına dayanışmanın gücünü çıkaran Sambizanga, Sahraaltı Afrika’da bir kadın yönetmenin imza attığı ilk filmlerden.