New York City’de polislik yapan Frank Serpico, meslektaşlarının aksine asla rüşvet almaz. Bu yüzden dışlanan Frank, ortakları yüzünden tehlikeli durumlara düşer. Yozlaşma şikayetleri üstleri tarafından görmezden gelinince, Frank her şeyi halka duyurmaya karar verir.
1970’lerde Amerikan sineması büyük bir dönüşümden geçerken, birçok yönetmen yeni ve eski meseleleri bambaşka biçimlerde ele almaya başladı. Al Pacino’lu bu sert Sidney Lumet polisiyesi de yönetmenin sinemasını taptaze ve heyecan verici kılanın ne olduğunu gözler önüne seren bir klasik.