1984 yılı. Diyarbakırlı Zeynep’in, hapisteki kocasını ziyaret ettiğinde yalnızca Türkçe konuşmasına izin vardır. Zeynep, Türkçe bilmese de bir şekilde anlaşmayı başarırlar. Mahkumlara dışardan herhangi bir şey getirmek yasak olduğu halde Zeynep kocasına yeni ayakkabılar götürmenin bir yolunu bulur.
Yumuşak bir renk paletinin dikkat çektiği içten dram, genç bir kadının hayata direnişini ve dilin bir baskı aracı olarak kullanılışını ele alıyor. Rezan Yeşilbaş’ın Kadın Üçlemesi‘nin ikinci filmi olan Sessiz, Cannes Film Festivali’nde En İyi Kısa Film dalında Altın Palmiye kazanmıştı.