Portekiz’in tarihi Guimarães kasabasında sinek avlayan bir meyhanede çalışan yalnız bir adamın bir günü. Gündüzleri menüye yeni yemekler eklemekle uğraşan bu adam, geceleriyse özel biriyle tanışmak için hazırlanır.
Fransa’nın Le Havre kentinde çektiği Umut Limanı filminin ardından Portekiz’in Guimarães kentine geçen Aki Kaurismäki, Centro Historico antolojisine bu filmle katkısını sundu. Ufak bir turistik kasabanın sakin ritmini yansıtan Meyhaneci, gerçekleşmeyen hayallere dair sessiz bir tefekkür.