1872 yılında Antonina, besteci Çaykovski’ye derin bir hayranlık besleyen genç bir kadındır. Onu takıntılı bir şekilde takip eder ve evlenme teklif eder. Çaykovski bu ilişkide adeta bir hayalet gibidir. Varlığı bile Antonina’yı tek taraflı bir aşkla süregelen bir ıstıraba sürükler.
Efsanevi Rus besteci Çaykovski ile eşinin sorunlu ilişkisini resmeden bu biyografik drama, bağlılığı ve şiddetli hezeyanları harmanlıyor. Dönem filminin soluk estetiğini çarpıcı kırmızılar ve yeşillerle bezeyen Kirill Serebrennikov, duygusal ve toplumsal marazları somut hale getiriyor.