Sürrealizmin sinemadaki usta temsilcisi Buñuel, uzun kariyeri boyunca zenginlerin ikiyüzlülüğüne odaklanan filmleri ve karanlık mizah anlayışıyla seyirciyi her daim kışkırtmayı başardı. Son filminde de ataerkil bir toplumda arzuya dair tam da kendisinden beklenen sıradışı bir bakış attı.