Yaşı iyiden iyiye ilerleyen Spyros, baba mesleği olan arıcılığı sürdürmeye kararlıdır. Arılarını alıp, baharda onlara uygun bir iklim bulmak için yola çıkar. Ailesini ve sorumluluklarını arkada bırakır. Yolda ondan hayli genç bir kadınla tanışır ve aralarında güçlü bir bağ kurulur.
Theo Angelopoulos’un “Sessizlik Üçlemesi”nin ikinci filmi Arıcı, Marcello Mastroianni’nin canlandırdığı Spiros karakterini sinemaya armağan ediyor. Yunanistan’ın bir ucundan diğerine yapılan bu alegorik yolculuk, sessizliğinde çok şey saklı duygusal bir kuvvete ve görkemli bir görselliğe sahip.