Bir malikane dolusu insan, aile reisi Helge’nin 60. yaşını kutlamak için bir araya gelir. Herkes davet edilmiştir. En önemlisi de Helge’nin karısı ve üç yetişkin çocuğu: Christian, Michael ve Helene. Christian yemekte söz ister ve kimsenin unutamayacağı bir konuşma yapar.
Sinema tarihinin “en berbat” ailelerinden birini resmeden Şölen, radikal Dogma 95 hareketinin kurallarıyla çekilen ilk film kabul ediliyor. Thomas Vinterberg’den büyük sırlar ve bastırılmış hınç duygularıyla dolu, patlamaya hazır bir bombayı andıran bir aile hikayesi.