General Outram, Lucknow’daki Awadh Krallığı’nda İngiliz hakimiyetini ilan eder ve devlet işleriyle uzaktan yakından ilgisi olmayan kralın tahttan çekilmesini ister. Bu sırada, ailelerini ve ülkenin kritik siyasi durumunu göz ardı eden iki asilzade, satranç oynamak için bir araya gelir.
Hindistan’da basın sansürü döneminde çekilen Satranç Oyuncuları kendini, ülkenin geleceğini geçmişi aracılığıyla ele alan, “düşündürücü ama lafını esirgemeyen” bir drama olarak konumlandırıyor. Dünya sinemasının büyük ustalarından biri olan Satyajit Ray’den eşsiz bir hiciv izliyoruz.