18. yüzyılda yaşamış ünlü Ermeni şair Sayat Nova’nın portresini çizen film, şiirler ve çarpıcı görüntülerle dokumacılıktan saray şairliğine yükselip sonra da keşişliği seçen ve nihayetinde Pers işgali sırasında inançları yüzünden öldürülen şairin yolculuğunu anlatıyor.
Parajanov’un meşhur Ermeni şair Sayat Nova’nın hayatını anlattığı bu deneysel film, başka bir alemden fırlamış havası taşıyan olağanüstü görüntülerle seyirciyi büyülüyor. Hareketli tablolarla yaratılan lirik görseller ve dini imgeler yüzünden Sovyetlerin sansürüne takılan şiir gibi bir film.