Lisa evden taşınırken Mara geride kalacak. İki gün, bir gece boyunca koliler hazırlanıyor, duvarlar boyanıyor, aradaki uçurumlar derinleşiyor, özlemler büyüyor, duygusal bir fırtına başlıyor. Trajikomik bir taşınma felaketi, ayrılık acısı ve yakınlık ihtiyacı hakkında şiirsel bir şarkı.
Kahramanlarının iç dünyaları ve ortak deneyimleri arasındaki düelloya sahne olan film, basit hazlar ve heyecan verici bir derinliğe sahip gizemlerle dolu. Ramon ve Silvan Zürcher’in ikinci uzun metrajı olan Örümcek ve Kız, İsviçreli sinemacı kardeşlerin muazzam yeteneğini kanıtlıyor.