Aşkta hüsrana uğramış ve yaşlanmakta olan bir kadını anlatan bu Rohmer yapıtı, bize göre tüm zamanların en iyilerinden biri. Marie Rivière’in ince ince işlenmiş performansının üzerine inşa edilen hikaye, insana dair bulduğu hislerdeki sadeliğiyle, nadir rastlanacak bir yaşam duygusu tattırıyor.