Köylerindeki kan davası yüzünden, en değerli varlıklarını, koyunlarını satmak zorunda kalan bir aile, Ankara’ya doğru uzun bir yola çıkar. Trende başlayan yolculuk boyunca havasız vagonlar, hastalıklar, hırsızlar ve rüşvet isteyen memurlarla karşılaşırlar.
Yılmaz Güney’in yazıp Zeki Ökten’in yönettiği, Zülfü Livaneli’nin müzikleriyle damga vurduğu bu klasik, 1979’da Locarno’dan Altın Leopar’la dönmüştü. Tarık Akan, Tuncel Kurtiz ve Melike Demirağ’ın sinema tarihimize geçen performanslarıyla, akıldan kolay kolay çıkmayan bir ülke panoraması.