Chaplin’in aynı zamanda yönetmen koltuğunda oturduğu bu ilk uzun metrajlı film, onun kendi çocuğunu kaybetmesinden izler taşıyan, hayli kişisel ve etkileyici bir hikayeye sahip. Bu unutulmaz klasik, Şarlo’nun derin hümanizmini kanıtlar nitelikte, şefkatli ve inceliklerle dolu bir hazine.