Auschwitz’e vardıktan birkaç saat sonra çevirmen olarak kenara ayrılan Martha Weiss’ın tüm ailesi öldürülür. Gardiyanların zalimliğine ve toplu katliamlara şahit olurken, revirde birlikte çalıştığı diğer kadın tutsaklarla Kızıl Ordu’nun gelip kendilerini kurtarmasını bekler.
Pek çok sinemasever tarafından “soykırım filmlerinin anası” kabul edilen Son Etap, Wanda Jakubowska’nın kendi Auschwitz deneyimlerine dayanıyor. Bu olağanüstü filmi çekmek için 1948 gibi erken bir tarihte kampa dönen Polonyalı yönetmen, karanlığın ortasında direnci ve kadın dayanışmasını resmediyor.