Yusuf, Adana’nın kenar mahallelerinden birinde, ölen babasından kalan güvercinlerini tutkuyla besleyip eğitir. Ağabeyi ona çalışması ve para kazanması konusunda baskı yapar. Kuşlarından başka bir dünyayı tanımayan Yusuf, çalışma hayatı ve mahallesinin gerçekleriyle yüzleşir.
Çatıları yurdu bilen, sokaklardan ziyade gökyüzünün dinginliğine kendini yakın hisseden bir başkaraktere sahip Güvercin, dünyanın gerçeklerine de sırtını dönmeyen, zamansız ve derin bir masal. Banu Sıvacı bu çıkış filmiyle İstanbul ve Ankara film festivallerinde En İyi İlk Film ödülünü kazandı.