1905 yılında Romanya, Rusya’ya başkaldırmak için Potemkin zırhlısındaki denizcilere sığınma hakkı verir. 2021 yılındaysa bir heykeltıraş, bu olaydan ilham alan bir heykel yapmak ister. Bu sırada Sergey Eisenstein imzalı Potemkin Zırhlısı filminin hangi kısımlarının hayal ürünü olduğunu keşfeder.
Radu Jude’un jilet gibi keskin kısa filmi, çağımızın çelişkilerini irdelemek için Sergei Eisenstein’ın Potemkin Zırhlısı filmine görsel olarak atıfta bulunuyor. Sinema ve hafızaya dair karanlık ve cesur fikirlerle, bürokrasinin gölgesinde sanat yapmanın absürtlüğüne dikkat çekiyor.